Ако Любов нямам - нищо не съм

Ако говоря с человечески и ангелски езици, а любов нямам, ще съм мед що звънти или кимвал що дрънка.
И ако имам пророчество, и зная всичките тайни и всяко знание, и ако имам всичката вяра щото и планини да премествам, а любов нямам, нищо не съм.
И ако раздам всичкият си имот за прехрана на сиромасите, и ако предам тялото си на изгаряне, а любов нямам, нищо не се ползвам.
Любовта дълго търпи, благосклонна е, любовта не завижда, любовта не се превъзнася, не се гордее,не безобразствува, не дири своето си, не се раздражава, не мисли зло,
на неправдата се не радва, а сърадва се на истината,всичко претърпява, на всичко хваща вяра, на всичко се надее, всичко търпи.
Любовта никога не отпада, другите обаче, пророчества ли са, ще се прекратят, езици ли са, ще престанат, знание ли е, ще изчезне.Защото от части знаем, и от части пророкуваме,но когато дойде съвършеното, тогава това което е от части ще се прекрати...

А сега остават тези трите- вяра, надежда, любов, но най-голяма от тях е любовта.

по Библията - Цариградско издание
източник: ето тук
2 Responses
  1. Анонимен Says:

    здравейте,аз съм екскурзовода дето се смя много на статията за сапуните..но съм и богослов по обазование... ,оля Ви като цитирате библията правете го както трябва ...написаното е от първо послание на апостол павел до коринтяни ...и цитатът е изваден от контекста ..и не е от голямо значение чие издание е библията от която е взето.редът на цитиране е друг просто..написах това не като критика а за протокола...


  2. Savlena Says:

    мерси за поправката по протокола:)