Господи, колко съм била наивна...


Господи, колко съм била наивна в мислите си и очакванията , че един сайт за социално общуване и обмен на информация , наречен "Свежо",то (-определяш ти}, може да бъде свеж и абстрактно необвързан, без фалш и дублажи от никове и постове с копи- пейст, заради пустия му рейтинг и точки, без многоникови персонажи и типажи да ти удрят плюсове/че и минуси/ и разиграват диалог,който всъщност е един монолог на една личност или сайт?!?Без задкулисни игри и интриги, без уговорки по скайпа и тем подобни...

Да, навярно има още много хора като мен идеалистично-наивни да вярват ,че като се регистрират и качат две, три , пет статии ще станат "свежи", защото някои са ги прочели , осмислили и оценили .Защото нямат собствени сайтове , от които да очакват лични печалби и приходи. Защото нямат в собствените си блогове рекламни банери за други сайтове, от които също печелят...Защото са мислещи, четящи и разсъждаващи индивиди и желаят да споделят новината с другите...Ерго, нямат и стимул за борба и цели , освен една -статията им да бъде ПРОЧЕТЕНА и оценена ! А дали е така ? Кой, кой ще ми каже ?!?
СПЕШНО се нуждаем от новото СВЕЖО, изчистено и подобрено...Инак Свежо,то ще е отлежало, че и ще засмърди....
18 Responses
  1. RoujkaBG Says:

    Поздрави за чудесната визия на статията, както и за съдържанието й, макар да мисля, че каквито промени да се напраят в "Свежо",то
    ще бъдат козметични.


  2. Роси Says:

    Благодаря з постинга! Вярвам, че новото "Свежо" ще се промени за по-добро, но едва ли някои потребители тук ще се променят...Нека ние бъдем по-добри и съвестни, а другите...времето ще покаже, защото тук в някои случаи човек ако гласува отр. и се мотивира защо го е направил-не се зачита мнението, а почват категоризации на мненията и той започва да се обеснява все едно , че едва ли не е виновен в нещо и е длъжен да гласува само положително! Успешна Нова 2010 година Савлена!


  3. Анонимен Says:

    Като всичко българско и Свежо е една голяма игра на малки хора.
    Когато си направих профил там, само дни след това, получих мейл от един блогър с подробни инструкции как да работя със Свежо за да попадат линковете ми в свежи, ако ти разкажа направо ум ще ти зайде. По-късно, когато блога ми се разви и набра скорост, същият блогър ми писа мейл, че в блога ми вече не намирал нищо интересно, затова ме изключва от блогрола си.
    Сега този блогър е на първа страница в топблоглог и се изживява като победител.
    Няма да му споменавам името защото е под достойнството ми,но ми се иска да те предупредя, че има много лицемери и в блогосферата, които не умеят нищо стойностно, но искат да бъдат първи в класациите и лицемерничат с коментари и блогроли, линкове и тем подобни. Не се коси, блогът ти е прекрасен, пиши, рано или късно хората те оценяват. А Свежо е пълна лудница, не го мисли и не се хаби, да пишеш за него, има стотици постинги на тази тема, никой не им обръща внимание вече. Имаш прекрасен позитивен стил, продължавай ..., аз ще те чета, а сигурем съм и още мноооого приятели ще го правят :)


  4. Павел Says:

    Подкрепям свежото ти виждане, яд ме е, че има дупки в Свежо, чрез които се правят новините свежи, и по този начин булшитс стават свежи, но както и да е


  5. Анонимен Says:

    Аз пък вярвам в комунизма.


  6. Присъединявам се напълно към горните думи.
    Признавам, и аз в началото се впечатлявах от гласове и рейтинги, но малко по малко се усетих, че нещата са твърде сбъркани. Да, не съм махнал бутоните, все още считам, че могат да спомогнат някой интересен човек да намери блоговете ми.
    Но и виждам формирането на малки общности, които се четат и коментират, излизайки от чисто тривиалното цъкане по бутони. Появява се шанс онлайн запознанството да прерасне в реално приятелство. И нека така да бъде.


  7. valantain_ Says:

    Благодаря ти за статията! Хубаво е, че все още има такива хора,които качват статии, с единствената цел да бъдат прочетени и оценени.Няма нищо по-естествено от необходимостта да споделиш и да получиш внимание. За съжаление има и такива,които се изживяват като месии, избиват комплекси, страдат от мания за величие и да, разиграват диалог, но щом срещнат опонент, мигом показват истинската си същност. Всеки мислещ човек може да отсее за себе си, кое да бъде неговото Свежо.:)


  8. Savlena Says:

    Благодаря на всички вас,/неанонимни, а с никовете и лицата си във виртуала /имащи доблестта да изкажат своята гледна точка и позиция към този вид корпоративни и взаимно свързани изгодни отношения ,за жалост завзели сайта "Свежо",то.
    Възмушението ми , изразено в тази статия е не срещу нечии рекламни банери в личните блогопространства. Все пак това са нашите лични виртуални кътчета и правото, както и решението дали това ще има икономически и финансов принос, е лично. Но да превърнеш това в маниакален бизнес и фикс-идея, да го налагаш упорито и хищно като облик и метод за манипулация в сайт за социално общуване и споделяне на новини от разнообразно естество и сфери, ето това ме възмушава и натъжава...Защото инак идеята и целта на сайта са повече от иновативни и креативни.Има и състезателно-поощрителен елемент с точките и гласовете на тази база. Обаче пречупени и подчинени на нечии интереси , принципната схема и идея са деформирани и ми навяват прословутата реплика-"хубава работа, ама българска работа".

    Анонимен, доколкото знам последния бастион на комунизма е Куба. Ако чак толкоз те гони носталгията , иди там.


  9. Анонимен Says:

    И аз съм Анонимна, само че няма да заявя като Анонимен, че вярвам в комунизма :-) В нищо не вярвам, дори и в любовта :-(, но това е нещо лично..В Свежо нещо увяхва - оформила се е една общност, която си приказва врели-некипели, нямащи нищо общо с темата.То няма да засмърди :-), но наистина трябва нещо да се промени...което е и естественто развитие. Пожелавам му обаче да не се превръща в онова месоядно растение, което поглъща всякакви мухи, кацнали на него...Хайде да му пожелая и да бъде вечно свежо...и зелено :-)


  10. Savlena Says:

    Анонимна :),така е-всичко тече и всичко се развива и променя. Нека новото Свежо да има един по-хубав облик и съдържание, едни по-добри коментари пряко свързани със статиите и показващи лично мнение и позиция.Нека и админите вземат мерки срещу никовете-клонинги с корпоративни интереси и реклами .
    И дано тогава поне бъде свежо и зелено, интересно и стойностно. И дано остане такова , а за това и ние бихме могли да допринесем,нали?


  11. Анонимен Says:

    "Той" да осветява дните и нощите ти!
    Т*


  12. КЕТИ Says:

    Савлена,поздравления,много добре си казала всичко.Но аз лично не вярвам да се променят много нещата с новото "свежо" - защото старите свежари са си там ,а и други неща...дълга тема,за която не ми се говори...


  13. Bla Says:

    "Свежо"-то е петата власт. :D


  14. Savlena Says:

    Привет и мерси за изказаното мнение и отношение към проблемите, поставени в статията.Надявам се , че ще има някакъв положителен ефект, колкото и нищожен да е.А сега -нов ден, ден първи работен /поне за мен/от годината 2010.И така нов ден, нова седмица и нов късмет за всички ни!:)))


  15. Unknown Says:

    Нищо ново под слънцето, Савлена:-)
    Учудвам се, че му се връзваш на "свежото". Това е висшата форма на демокрация - всеки от тълпата да може да изока по к'ъвто и да е въпрос... Демокрация:-)


  16. Savlena Says:

    ivo_isa, да демокрацията е хубаво нещо, но не мисля, че е за нашата нация.Или по-голямата и част.А инак си прав - за напред няма да му се връзвам на "Свежо",то , защото в живота има къде по-хубави "връзванки", за които ще ни трябват нервите и потенциала.:)))


  17. Анонимен Says:

    Поздравления, Савлена. Подкрепям и споделям мнението ти изразено с всяка дума, точка и запетая. Вече не вярвам в доброто и в положителните промени на един сайт или мрежа(от видяното до тук виждам че пошлото и алчността дадат ли си крила нямат спирка и са лавинообразни). Остава ми последната надежда наистина нета да е достатъчно широк, да има място за всеки в него-за тях, за нас, за..........и някак да се научим да живеем там без да си пречим щом не са способни на друго поне да не пречат и злобеят поне към хора не засягащи интересите им


  18. Savlena Says:

    Деси,благодаря ти за подкрепата и тук и там.Да,много са...Да,размножават се лавинообразно безполово и виртуално клонингите от никове на шепа хора и все повече изливат злобата и агресията си.Всъщност с това показват за кой ли път личното си безсилие и безполезност .