ИСКАМ

Това мое предложение за отношенията между хората бе публикувано за първи път в предговора към третото издание на “Писма до Клаудия" (1989 г.).

Искам да ме изслушваш, без да ме съдиш. Искам мнението ти, не съвет.
Искам да ми вярваш, без да изискваш. Искам помощта ти, но не и да решаваш вместо мен.
Искам грижите ти, но не и да ме обезличаваш. Искам да ме гледаш, без да проектираш твоите неща у мен.
Искам прегръдката ти да не ме задушава. Искам да ме окуражаваш, без да ме насилваш.
Искам да ме подкрепяш, без да се нагърбваш с мен. Искам да ме защитаваш без лъжи.
Искам да си близо, без да ме завземаш. Искам да познаваш моите черти, които най-силно те отвращават.
Искам да ги приемеш, без да се опитваш да ги промениш. Искам да знаеш... че днес можеш да разчиташ на мен... Безусловно.

автор:Хорхе Букай
"Приказки за размисъл"
5 Responses
  1. tedidemi Says:

    Никога до сега не бях срещала някой който толкова точно и ясно описва моите виждания и разбирания за живота. Щаслива сьм, го открих и зглобих пьзела на моя вьтрешен Аз.


  2. tedidemi Says:

    Досега не бях срещала по - точно и ясно обяснение на моите виждания и разбирания за живота.


  3. Savlena Says:

    tedidemi:)малко старичък е този пост в блога ми,но пък за мен,а виждам и за теб,е актуален и непреходен.

    Лошо е ,когато близките и приятелите ни не доглеждат,че зад нашата толерантност и търпеливо уважение спрямо тях и недостатъците им,се крие единствено нашата обич-безусловна и жертвоготовна,всеопрощаваща и милозлива.В личен план аз приемам хората ,близки на сърцето ми ,с всичките им позитиви и негативи.Защото това са ТЕ,такива каквито са си и в този си образ съм ги обикнала.Естествено ,че очаквам и от тях подобно отношение.Всеки опит да ми наложат някаква рамка ,за да ме променят по техен калъп,води до охладняване в отношенията и постепенното ми отдръпване.


  4. Анонимен Says:

    Хорхе Букай е невероятен човек и писател!