Към една непозната жена

Пораждането на този колаж бе инспирирано още на първи прочит от ето това стихотворение:



Не съм те срещала. Не те познавам.
Не зная руса ли си или тъмнокоса,
но иска ми се да ти бях задала
болезнените няколко въпроса.

Дали това били са първи трепети
и първо влюбване - жестоко като рана?
Младежът после смачкал е сърцето ти,
но спомен жив след него е останал.

Или той женен бе и те измами,
разказвайки, че бракът му е грешка?
Във чуждите постели, по таваните
горели сте от страст. И... шах със пешката...

А може би в законно брачно ложе,
де любовта изместиха тревогите,
внезапно бурна нощ начало сложи
на нов живот? И две деца били са вече много...

Каква е истината - няма да узная.
И... по-добре. Тя нищо не променя.
Харесва ми така да си гадая...
Сценарии, измислени от мене.

Любов било е. От романите - красива,
която двама дУши, две комети
внезапно сля. За да засвети жива
звездица малка и безименна - детето.

Не те познавам и не съм те мразила.
Напротив! Господ здраве да ти дава!
От своето дете си се отказала...
Благодаря за жеста! Майка ме направи!

автор:laramaylin (Нина Чилиянска)
източник
5 Responses
  1. - Says:

    Болезнена тема, силен колаж и също толкова вълнуващ стих! Благодаря!


  2. Savlena Says:

    Лара ,мерси!Аз също бях наелектризирана от този стих и едно предисловие или предистория...Моя приятелка след 2 гинекологични операции,лечение и диагноза осинови две момчета през две години.На всяка нейна гинекологична операция тя матира нейно височество Съдбата.На всеки неин отрязан детероден орган,тя прие и отгледа по едно дете.Сега е щастлива и угрижена майка на двама сина-върлини.И все пак е благодарна на онази,непознатата,заченала ги някога...



  3. Antax Says:

    Невероятно! Силно и въздействащо... Твоята приятелка е за пример и възхищение.


  4. Savlena Says:

    Antax,добре дошъл/а/ в моята скромна блогостраничка!Jadie,мерси!
    Да,стихотворението е много силно и стискащо за гърлото.Инак може да се пипне леко тук-там граматически,но...дали няма да си изгуби силата на въздействие?
    Относно приятелката ми-да,тя и съпругът и са за възхищение и за пример.:)