Днес е 14 януари – Банго Васил


Днес е 14 януари – Банго Васил или ромската и сръбската Нова година . Не че има пряка етническа връзка между тях, но виж по пищното празнуване и веселие май да, имат . Не ме разбирайте погрешно , не се присмивам . Нито пък завиждам на тази им способност да яхнат мига и повода, за да го отбележат и полеят подобаващо . Ама това криза, стагнация, инфлация, безработица за тях не съществува ! Успяват да ги забравят дори и за миг и живеят за този МИГ-тук и сега ...Нищо лошо няма в това . Даже е похвално умението да надскочиш мизерията на гетото, в което си роден и израсъл и гдето се раждат и израстват и децата ти ...Нека да им е честит празника на братята роми !

С най-добри чувства и пожелания от мен, навярно и от вас или поне една част от вас.Обаче ми се ще да направя един мисловен паралел между тяхното положение и моето . А за вас не знам . Нека всеки си го направи сам за себе си . И накрая ще видим кой пие, кой пее и кой плаща. И на кого му е празнично и весело на душата....

1-во: Те живеят в колибка от преди 40 години, аз в панелка от 40 години.
И двете еднакво древни и саморушащи се ...И за двете държавата ни мила , родна, ни облага с данък. Данък , който ако не платим, се излагаме на угрозата от съдебна конфискация или други мерки . Само дето тях не ги закачат, а на мен ще ми потърсят сметка....

2-ро: Аз живея , / Боже каква неточност ?/работя , за да изплащам кредити, взети по здравословни и битови причини и си ги погасявам, нали? Къде ще ида,та те са ми по служебен път удръжки ...Удържат ми и здравни и пенсионни такси таман на два пъти, защото съм над набор 1960г.
И каквото остане с него ще заплатя консумативите си-ток, вода /топла и студена/, етажни и блокови такси към домсъвета...И накрая каквото "салдо има в моя финансов портфейл"/да се чудиш какви изрази само ми идват наум?:)/, с него и ще вигитирам или фотосинтезирам, или просперирам и всичките „ирания”, изразяващи стадий и форма на икономичен режим на съществувание . Какво- фонд за празнуване ли, фонд за женски нужди и шопинг турове ли? Няма –криза е !Толкоз! Един мрачен тунел , в който светлинка се не види, даже и светулка няма...

А братята роми хем не работят, хем и не получават заплата, от която да удържат такси, осигурителни вноски и т.н. Те и консумативите си не плащат дори...Живеят си на доживотен „кредит”, взет от държавата , но с необозрим период на връщане . За тях държавата е майчица кърмилка , а за нас злата мащеха .....

Нещо като в оная приказка за лисицата и вълка- „Болен здрав носи” . "Живучкат" си в една перманентна симбиоза с нашего братя, работещите и чинно плащащи всичките си таски и данъци към държавата , от които пък се формира бюджета на здравните и пенсионни фондове, от които пък фондове Те , братята роми, активно се възползват , но са с пасивно участие и нулев принос. Приносът им към нацията май е само с хипер раждаемостта , която също им носи активи –финансови помощи и детски надбавки .

Абе не живот , ами песен ! Е, тогава как да не празнуват ? Как да не се веселят тогаз ? Ами те отдавана са „надрастнали” над дребните грижи и сметки от ежедневието и бита . За тях надрастване - да, ала за нас, работещите и формиращи хазната на Р България, е едно срастване и финансово сметкозаробване като нация . Е, кажете ми сега, „как да викна, та и да запея”?
0 Responses