Размисли над /блого/общуването в нет-мрежата и приятелството


/породени от статията на Глокси-Флокси-„Искам да ви благодаря!”/

Глокси-Флокси, доста мислих над твоето послание, в което изказваш своята благодарност към всички нас твоите читатели и приятели от мрежата.Благодаря ти за скромното определение, което си ми дала ” която последните дни провокира силен интерес към публикациите си и с това помогна и на мен, защото е мой последовател и ми осигури трафик с това, че фигурирам в профила и в Блогър.” Или иначе казано била съм жичката-проводник или оченцето,което те следи и чете ,като препредавайки своите „импулси” , води нови читатели и почитатели към тебе.Навярно е така и се радвам,че и аз с нещо съм допринесла за посещаемостта в блога ти.Но той си струва да бъде посещаван и изчитани/на един дъх,както аз/ притчите и легендите,които ни разказваш така умело и увлекателно.
По отношение на моя блог за дизайнът и оформлението и мен Крист първи ми помогна и ме поздрави, давайки ми линкове за красиви профили.Блага пък ме поощри и титулова с титлите „Супер блогър” и ми връчи "Награда за приятел".А пък Румито-Змията бе третата поред,писала коментар в моите пътеписни разказчета от почивката ми.Това бе приятелска ръка и един поощряващ поздрав.След това последваха нови коментари от приятели и анонимни, някои станаха спорни, някои не.Но това сега няма значение и не е темата, над която искам да разсъждавам.С всеки изминал ден аз с учудване и лека вътрешна радост,забелязвах увеличената бройка на моите последователи.Значи не съм сама.Значи все пак на някого му допада да чете моите писаници, да чуе моите клипове и поезията,която съм колекционирала .Така и аз ,надзъртайки чрез него във вашите блогове четях или гледах новите ви статии и клипчета.На някои писах коментари там в блога,на някои в „Свежо”при публикацията им.Както и аз добавях нови блогове на вече нови познати от нет-мрежата и „Свежо”,доставили ми наслада за очите и душата.
За мен обаче блога ми преди всичко е една уютна "всекидневна" или мястото ,където пиша понякога за интересни и вълнуващи събития и преживелици от моя живот, мястото където скътавам хубави клипове, поезия и фотоси,а понякога и сборни статии ,като се опитвам да спазя ,както Крист ме посъветва,правилото да цитирам и източника.Дали ще имам посещаемост или не, е въпрос на общи или близки вкусове или пък различия . Дали ще има спорни моменти,критики или похвали-също въпрос на гледни точки.
Но блогът ми е също така моя прозорец към всички вас приятелите-непознати в реала, но близки и вече познати от нет- мрежата.Защото в моментите ,когато усещаш студа от самотата,сивотата от ежедневието в живота си-там в мрежата в радостта си или болката, в празника или делника,там в нет-мрежата не съм САМА , там са познатите и приятелите ми. А това не е никак малко!Благодаря ви!
Всеки ползва блога си по предназначето и с идеята,с което го е създал. Моят , както каза Блага в коментара си към твоята статия Глокси, „е тюрлю-гювеч”, но си е моето кътче, моята стая за споделяне и срещи с вас приятели и непознати, решили да надзърнете тук, идвайки ми виртуално на гости .
Ето сега имам въпрос към всички вас напреднали блогъри:”Как да си въведа каталог по категории на статиите си-например музикални,поезия ,размисли и т.н?”Благодаря предварително на тези ,които ще ми пишат и „светнат” по проблема ми!
9 Responses
  1. Блага Says:

    Бих искала да мога да ти помогна, но защо си мислиш, че съм още с темплейта от традиционалните? Ами защото не разбирам нищо.


  2. Savlena Says:

    Блага,мерси за отговора и подкрепата ти.Аз съм с нов темплейт от доста време,но не мога да намеря опцията за сортиране на статиите по категории.За това и питах напредналите,но явно ще си остана с питането и самообучението на принципа"проба-грешка"?:)


  3. Gloxy-Floxy Says:

    :)Лелеее, каква писателка, а първия път като я срещнах в Свежо, не искаше да прави собствен блог!
    Виж ми каталога в Прогимназиални неволи. Ако ти върши работа, ще ти дам линк към такъв код и ще ти обясня какво къде да промениш, ако не си наясно. Но и на мен ми трябва по-добър, в който да се "прибират" публикациите в дадена подкатегория. Иначе рано или късно ще стане 5 км дълъг.
    Цунки!


  4. Savlena Says:

    Глокси,слънчево момиче с талант-перо на разказвач от Изтока,мерси,но утре ще го дзакна и ще видя дали ми върши работа.В този фейс ,дето сега го има блога ми май я няма тази опцийка за категоризация или аз наистина не мога да видя очевадното.Той и моя натам върви по дължина и брой публикацийки и за това искам поне музиката и поезията да я скътам на отделни папки или позицийки.Цунки и от мен и лекинка вечер!


  5. Табло за управление-Оформление-Елементи на страницата.
    Избираш къде и кликваш на Добавяне на притурка.След това избираш Етикети.Запазваш промените и готово.След това можеш с влачене да поставиш новият елемент където искаш.Имаш възможност да редактираш притурката, като списък или като "облак", но това ще избереш сама.


  6. Savlena Says:

    Крист,страшен си!Мерси много,още утре ще го направя.А дали ще мога вече създадени в този безпорядък статиите и клиповете да ги пресортирам?


  7. Трябва да си редактираш постовете и да си добавиш етикети. Ако не ти се показва опцията за етикети, от табло за управление- оформление- елементи на страницата. Кликваш на редактиране на Публикации в блога.В отвореното прозорче слагаш отметка на етикети. При ледактирането отдолу ще ти излиза прозорче,където да ги напишеш. Един пост може да е с повече етикета. как ще изглежда решаваш ти.
    Успех!


  8. Savlena Says:

    Още веднъж -благодаря ти,Крист!Днес ,а и май и утре ще се боря с блога си,за да го вкарам в някакъв ред и порядък.Лек и усмихнат ден ти желая,приятелю!


  9. Анонимен Says:

    Трябва да проверя:)