СЪБОТА СУТРИН- ДЪХ НА МОРСКИ ВОДОРАСЛИ И ОЩЕ НЕЩО.....



Днес за мен бе един обикновен съботен ден , в който по традиция ставам не много рано,пия си кафето пред компа,чета си новите свежи новини,писмата на мейла и очаквам да ми позвънят приятели ,за да отидем на плажа.До тук всичко по графика ми се стече нормално.Обаче,какво беше първоначалното ми опулване и в последствие вътрешен гняв и болка,когато стъпвайки на пясъка,пред очите ми се разкри една невероятна пъстра кратинка.Моренцето,онова синьото и ласкаво плезещо ми се с език от белите вълни насреща ми ,бълваше и клокочеше ,замърсено от опаковки от бира,фавли,семки и пластмасови торбички и шишета от минерана вода .В първия момент си помислих ,че няколко коли на фирма „Титан” за чистота са изсипали съдържанието си в него.Повярвайте,ми виждала съм мазни мазутни петна,лениво поклащащи се на повърхността,виждала съм дори и плуващи екскременти.И все пак- всичко това е органика-тя се разтваря и пречиства от вливащите се свежи източници на реките .Постилам си хавлията на шезлонга,отварям вестника и чета:
„Тази година Spirit Of Burgas 2009 предлага настаняване в къмпинг зоната.Къмпингът ще е разположен в дясно от фестивалната зона - само на крачка от всички сцени....”

Чудесно-организаторите са си свършили работата-палатков лагер за 5000 души,със съответните хигиенни нужди-150 еко тоалетни , 50 душ-кабинки,мокри барове, над 10 охранителни фирми , два лекарски екипа и т.н.До тук е добре,защото едва ли тези организатори са забравили потребностите на гостите както за личната хигиена ,то така и от елементарните кофи или кошове за отпадъци.Тогава какъв е проблема,ще ме запитате вие?Ами такъв,че ние българите и „златни условия” да имаме,ние пак ще се изкушим да запратим отпадъка не където му е мястото ,ами ей така-на посоки...,но задължително в морето!Същото онова море ,по което въздишаме цяла зима и с нетърпение очакваме ,когато лятото загрее прашните асфалтови улици и павета.Защо така бе хора?У дома така ли хвърляте всичко във всеки ъгъл?Един ден същото това ласкаво море ще ни отмъсти за всичките злини .
Знаете ли каква е функцията на мидите-един деликатесен дар от морето и попчетата-придънна вкусна рибка,също дарена ни от него-моренцето?Ами мидите са „белите дробове” на морето,а попчето е „чистача”му.Е,тази година ги няма!Няма ги и туй то...Избягаха си от нас или измряха...Това са май последните признаци за еко-болестта на нашето моренце,а първите бяха труповете на умрели делфини...Болест,която ние хората му причиняваме .
0 Responses