ХОТЕЛСКИ САПУНЕНИ НЕВОЛИ

Представяте ли си, че за една седмица може да намразите сапуните? Това се е случило на един "нещастен" британец.
Вижте кореспонденцията му с администрацията на един лондонски хотел, публикувана неотдавна във вестник London Sunday Times.
Тя започва така:

"До уважаемата госпожа камериерка. Моля Ви да не снабдявате повече стаята ми с хотелски сапун, тъй като ползвам собствения си домашен Palmolive. Дали ще Ви затрудни да приберете шестте сапунчета от рафта в банята и трите парчета от сапунерката, понеже ми пречат. Предварително Ви благодаря. С. Бърман."

Ето и отговорът, който г-н Бърман получава: "Уважаема стая 635. Аз не съм Вашата постоянна камериерка. Тя ще дойде на работа чак в четвъртък. Махнах от сапунерката трите парчета сапун, както ме бяхте помолили. Също така свалих от рафта шестте парчета сапун, за да не Ви пречат и ги преместих върху кутията с носни кърпички, за да можете да ги ползвате, ако промените мнението си. По такъв начин остават само трите парчета сапун, които трябваше да заредя днес, понеже съм длъжна да изпълнявам хотелските инструкции и да зареждам всеки ден всяка стая с три парчета сапун. Надявам се, че ще останете доволен. Кети, заместваща камериерка."

Уважаемият клиент от стая 635, държейки на правата си, продължава:

Напрежението започва

"Уважаема госпожо камериерка. Надявам се, че вече контактувам с постоянната камериерка. Изглежда, Кети не Ви е предала нищо по повод молбата ми относно сапуна. Връщайки се вчера вечерта, видях, че сте сложили три малки сапунчета Camay на рафта в банята. Аз възнамерявам да прекарам във Вашия хотел две седмици, затова съм донесъл със себе си своя собствен домашен Palmolive. Затова няма нужда от шестте сапунчета Camay, които задръстват рафта. Не бихте ли могли да махнете този сапун? С. Бърман."

Следва и отговор: "Уважаеми мистър Бърман, в сряда бях в почивка, затова заместващата ме камериерка, следвайки хотелските инструкции, е сложила 3 сапунчета във Вашата баня. Преместих пречещите Ви шест сапунчета в сапунерката, където се намираше Вашият Palmolive. Него пък съм преместила в аптечката. Не съм вземала трите сапунчета, които слагаме в аптечката всеки път щом в стаята се нанесе нов гост и за които не сте дали никакви инструкции, настанявайки се в хотела миналия вторник. На Вашите услуги, Вашата постоянна камериерка Доти."

Борбата продължава

В този момент в кореспонденцията се включва и етажният отговорник: "Уважаеми мистър Бърман, заместник-директорът мистър Кенсендър ми каза тази сутрин, че сте му се обаждали с оплакване срещу Вашата камериерка. Моля Ви за извинение и Ви уведомявам, че за стаята Ви е определена нова камериерка. Ако възникнат нови оплаквания, моля да се обръщате директно към мен, за да мога персонално да реша Вашите пролеми. Можете да ме откриете всеки ден от 08 до 17 ч. на тел. 1108. Елън Кармен, етажен отговорник."
Следва и отговорът на вече изнервения клиент на хотела: "Уважаема мисис Кармен, не мога да се свържа с Вас, тъй като напускам сградата на хотела в 07:45 и се връщам не по-рано от 18:00. Тъкмо по този повод потърсих мистър Кенсендър вчера вечерта. Единствената ми молба беше да предприеме нещо по повод този сапун. Новата камериерка вероятно е решила, че току-що съм се настанил и е оставила на рафта в банята три парчета сапун, освен трите парчета, с които е заредила аптечката. За пет дни съм събрал 24 съпунчета. Докога ще продължава всичко това? С. Бърман."
Като резултат господинът от стая 635 получава следния отговор: "Уважаеми мистър Бърмън, Вашата камериерка Кети е инструктирана повече да не Ви носи сапун, а също така да прибере излишния. Оставам на Вашите услуги (тел. 1108 от 08 до 17 всеки ден). Елън Кармен, етажен отговорник."

Неудържима бъркотия

Постепенно обаче историята стига до нови висоти: "Уважаеми мистър Кенсендър. Домашният ми Palmolive изчезна. От стаята ми е изнесен всичкият сапун, включително и моят собствен. Вчера се върнах в хотела много късно и се наложи да викам пиколото, за да ми донесе 4 сапунчета Dove. С. Бърман".
В еписторалното общуване се намесва и един от началниците: "Уважаеми мистър Бърман. Информирах етажния отговорник Елън Кармен за проблемите с Вашия сапун. Искрено недоумявам, защо Вашата стая е останала без сапун, въпреки че нашите камериерки са изрично инструктирани всеки ден по време на почистването да зареждат всяка стая с по три сапунчета. Вашият проблем ще бъде решен незабавно. Моля да приемете моите извинения за причинените Ви неудобства. Мартин Л. Кенсендър, заместник-директор".

Екшън

След всичко това размерът на бедствието добива следния израз: "Уважаема мисис Кармен. Кой, по дяволите, е сложил тези проклети 54 сапунчета в моята стая? Прибирайки се вчера вечерта, открих на рафта в банята 54 сапунчета. Не са ми нужни 54 сапунчета Camay, единственото, което искам е моят проклет Palmolive. На какво прилича това, банята ми е задръстена от 54 сапунчета Camay. Върнете ми сапуна! С. Бърман".

Етажният отговорник започва да пише обяснение: "Уважаеми мистър Бърман. По повод оплакването Ви от излишния сапун Ви съобщавам, че го бях изнесла собственоръчно. След това Вие сте се оплакали на мистър Кенсендър, че всичкият Ви съпун е изчезнал, макар че аз лично заредих Вашата стая, а именно - 24 сапунчета, които бяха изнесени преди това, както и трите сапунчета, които трябва да зареждаме всеки ден. Понеже Вашата камериерка Кети не е знаела, че аз съм заредила Вашата стая, тя също е донесла изнесените преди това 24 сапунчета, както и всекидневните 3 парчета. Не знам на какво се базира Вашето мнение, че в хотела се предлага домашен Palmolive. Успях единствено да открия домашен Monsavon, който също собственоръчно съм донесла във Вашата стая. Елън Кармен, етажен отговорник".

В края на краищата одисеята завършва по начин, който буди и смях, и съжаление:

"Уважаема мисис Кармен. Единствено за Ваша информация. Предоставям на Вашето внимание последните резултати от инвентаризацията на моя склад за сапун. Към днешна дата налице са:
- на рафта пред аптечката - 18 Camay на четири купчини по четири парчета и една купчина от две парчета
- върху кутията с носни кърпички - 11 Camay на две купчинки по четири парчета и една от три парчета
- на шкафчето до тоалетната чиния - 1 (една) купчина от 3 Dove, една купчина от 4 Monsavon, а също така 8 Camay на две купчини по 4 парчета
- в самата аптечка - 14 Camay на три купчини по 4 и една купчина от 2 парчета
- в сапунерката - 6 Camay, много влажни
- в североизточния край на мивката - 1 Dove, използван наполовина
- в северозападния й край - 6 Camay на две купчини по 3 парчета
Дали ще Ви затрудни да помолите Кети да се увери, че всичките купчини са надлежно подредени и забърсани от прах? Моля Ви също да я информирате, че всяка купчина сапунчета, надвишаваща четири парчета, проявява тенденция да се срутва.
Позволявам си също да посъветвам да се използва подпрозоречната дъска, която все още не е натоварена и може да представлява отличен склад за бъдещи постъпления.
Накрая си позволявам да Ви информирам, че съм си купил още един свой личен домашен Palmolive, който пазя в сейфа на хотела, за избягване на по-нататъшни недоразумения. С. Бърман".
12 Responses

  1. Savlena Says:

    Блага,привет!Усмивка по английски над сапунената трагедия на горкия мистър С.Бърман ли е това?


  2. Блага Says:

    Сапунена трагикомедия :)


  3. Savlena Says:

    Именно-по английски учтиво и ледено любезно!:)


  4. Вили Says:

    Малко свежест в днешния ден :)))))))


  5. Savlena Says:

    Благодаря,Вили!Ами така е-заринати сме от "горещи" новини за насилие и убийствени саморазправи,за изоставени деца и старци,за самоубийства на обезверени и отчаяни хора...Нужен е и малко релакс,пораждащ усмивки./даже и за миг само/


  6. Анонимен Says:

    :))))))))))))) ох,толкова се смях...аз съм екскурзовод толкова познато ми звучи...много смях ..много....


  7. Savlena Says:

    Мерси,анонимни ми екскурзоводе и ценител на английския хумор!:)


  8. Анонимен Says:

    Много е вълнуващо и буди умиление.Милия английски мистър!Какъв невероятен човек!
    Ами персонала на хотела!?Просто ми се плаче!
    Ясно ми е ,че това е еднасладка английска хумореска...
    Но не мога да не се изкуша и да кажа...Тия хора ще ги "отрезви"само един Бай Ганьо!Той просто ще си прибере излишвите сапунчета в дисагите(за черни дни,ха,ха!)
    ...А може би,след като му пречат,просто ще ги изхвърли!


  9. Savlena Says:

    Бай Ганьо да хвърли!?!Не мисля,за армаган на близки и приятели ще го вземе-зян да не стане!:)


  10. Анонимен Says:

    Здравейтеееее,и днес пак го четох и пак се смях много,аз съм екскурзодовът...по-точно екскурзоводката:)))))пратих го и на колеги и като се започнаха едни случки от личен опит.....


  11. Анонимен Says:

    Реклама на определени марки сапун :))))