Приятелю

Признавам си,че до преди известно време не бях попадала на творчеството на един поет/или поетеса?/,с псевдоним Облак.Този ми интерес към творчеството на Облак бе провокиран от една приятелка от "Свежо"-Ванчо/Искра/,за което и благодаря.Всъщност тя бе попаднала на стиха на Облак "Отиваш си" .Попита ме знам ли автора му,поразрових се,питах тук там,а и чичко Гугъл малко ми помогна и "воала"-наместих отчасти пъзела.Аз вече публикувах в блога си две прекрасни стихотворения на автора-"Отиваш си" и "Край брега",естествено на морска тематика.Сега ви предлагам ето това стихотворение,пример за едно истинско приятелство.

Приятелю


В леглото до теб
неспокойно седя.
Под погледа питащ
отвръщам глава.
Аз отговор зная
на твоя въпрос,
а той е тъй ясен,
толкова прост -
сестрите дочух
пред твойта врата,
удар със нож
бяха тия слова
"Ще живее до утре"
каза една,
а друга отрече -
"Тази вечер... едва".
И болка и мъка
проникват във мен.
Помниш ли старче?
Аз бях твоят фен.
Недей си отива,
приятелю мой!
Ти винаги бил си
и оставаш герой.
Бори се със нея!
Вдигни си главата!
Недей се оставя!
Вземи и косата!
Не ще те надвие
проклетата смърт.
Бъди ти по-храбър!
Бъди ти по-твърд!
Спомни си за дните,
когато растяхме!
Спомни си мечтите
с които горяхме!
Спомни си целувките
сладки във мрака!
Спомни си за тия,
които те чакат!
Любимата твоя
отвън - в коридора
за тебе се моли -
чудо да стори
Ти длъжен си, куче,
сега да живееш!
Недей толкоз леко
живот да пилееш!
Да можех аз пътя
твой да поема,
но тая мръсница
не пита, а взема.
Бори се ти, друже!
Бори се за бога!
Това вместо тебе
да сторя не мога.

автор:Облак
източник:тук
0 Responses